Protocol tennis vanaf 11 mei

Wij volgen het KNLTB protocol, dat een paar adviezen bevat.

Voor iedereen geldt:

• Er kan alleen worden gespeeld na voorafgaande -digitale- reservering van een baan. Dit moet voor alle leden en ook voor trainingen.  Hiervoor wordt een KNLTB app ingeschakeld.  Deze is inmiddels bedrijfsklaar gemaakt.  Er kan voor 1 uur per baan worden afgehangen, maximaal 2 keer per dag.  Men kan tot 5 dagen (was 3) tevoren afhangen. Afhangen kan binnen die 5 dagen op ieder moment, dus ook heel kort voor aanvang.

o   Download de “KNLTB clubapp”; (in Android, Google Playstore: KNLTB clubapp Bèta, in iPhone alleen: KNLTB clubapp);

o   voer je bondsnummer in;

o   kies zelf een wachtwoord, via “wachtwoord vergeten”, dan wordt er een wachtwoord gemaild naar jouw mailadres dat bij de KNLTB bekend is;

o   zie voor verdere instructies de bijgaande brief van de KNLTB.

Voor jeugdigen van 13 t.m. 18 jaar geldt:

• Spelen mag alleen onder toezicht; maximaal 4 spelers per baan, onderlinge afstand
    altijd 1,5 meter.
  • Clubhuis en terras mogen niet worden gebruikt.

Voor volwassenen (18+) geldt
:

• Houd te allen tijde een onderlinge afstand van (liefst: ruim) 1, 5 meter aan.

o   op het parkeerterrein;

o   bij de banken op de baan;

o   bij het wisselen van speelhelft;

o   etc.

• Doe verder al het nodige om een risico op besmetting van jezelf of anderen te beperken.
  • Er mag alleen single worden gespeeld.   Tenzij het gaat om huisgenoten die op hetzelfde adres staan ingeschreven.  We hopen dat deze beperking z.s.m. wordt opgeheven.
  • Bij aanwezigheid van een trainer mogen er wel 4 volwassenen op een baan.
  • Het clubhuis moet te allen tijde gesloten blijven. Met uitzondering van de achteringang, naar de toiletten.  Daar hangt ook een EHBO kit en de AED.  De kleedkamers moeten gesloten blijven.  Neem eigen drankjes mee!
  • Het terras mag niet worden gebruikt.  Hopelijk wordt dit op 1 juni anders.
  • Houd zelf de speeltijd in de gaten.  Zorg dat je op tijd de baan verlaten hebt voor de volgende spelers.  Volg strikt het “digitale afhangbord” van de KNLTB app.
  • Binnen het clubhuis staat Wifi aan. Het wachtwoord is TVS1234.
    Het Wifi signaal zal in de meeste gevallen buiten wel kunnen worden ontvangen.
    Eventueel kan na de speeltijd een nieuwe reservering worden gedaan.

Meer informatie is te lezen in de Aanvullende Richtlijnen Verantwoord tennissen en padellen-Fase 2.  Zie bijlage.

Tot slot twee zakelijke opmerkingen

We hebben gehoord dat bij sommige verenigingen in Gelderland al handhavers van de gemeente op bezoek zijn geweest. Die geven bij een overtreding misschien eerst nog een waarschuwing, maar misschien ook niet; meteen een boete.  En we lopen dan een serieus risico dat het hele park op bevel van de gemeente een tijd gesloten wordt. Houd je dus strikt aan de bovenstaande regels !!

Sporten met andere mensen brengt in deze omstandigheden toch een risico mee.  Dat kan niet worden uitgesloten.  Door bij TVSchaarsbergen te gaan spelen aanvaard je dat risico en zeg je toe dat je medespelers of de vereniging niet verantwoordelijk zult stellen als er onverhoopt een besmetting ontstaat.

Zoals gezegd; een bescheiden opening.
We hopen dat toss, dubbelspel, competitie en toernooien dit jaar nog mogelijk zullen zijn!

De gezelligheid die onze vereniging zo kenmerkt, ondergaat op dit moment een beproeving.
Maar dat moet toch goed komen.
Voorlopig  streven we naar goede gezondheid, mooi weer en een goed humeur.

No Replies to "Protocol tennis vanaf 11 mei"